12 badkar vatten åt en 150 grams hamburgare


Det går åt 2500 liter(12 badkar!) vatten till att framställa köttet till en 150 grams hamburgare.
Inte för att vi har brist på vatten i Sverige, men mycket av nötköttet vi konsumerar kommer från andra länder där användbart vatten är en bristvara.

Ibland känns det verkligen som om ingen bryr sig om miljön. Jag får höra "Gud vad coolt att du är så engegerad" men själva orkar de inte göra något annorlunda för miljön. Även om man inte är speciellt intresserad av miljöfrågor så måste man förstå att vi behöver göra något, NU!
Här uppe norden kanske vi inte får så mycket "direkta" problem, men vad händer när alla Afrikas invånare måste fly för att de inte kan bo där längre? För att de inte kan odla något längre, eftersom vädret har blivit helt skevt!

DET ÄR SJUKT OMORALISKT AV OSS ATT FORTSÄTTA SOM VI GÖR, FÖR VI KOMMER INTE DRABBAS HÅRDAST. DET KOMMER DE GÖRA SOM MINST FÖRTJÄNAR DET!

...


Kommentarer
Postat av: Emma

Gillar din blogg!

Vart får du reda på allt?

2010-05-27 @ 17:13:02
Postat av: Fluff

TACK! :D ja du, lite över allt. Ofta läser jag något i en tidning eller ser det på TV och så "forskar" jag vidare på egen hand om jag vill skriva om det. Det om hamburgaren läste jag i Barnens framtid(en tidning som ges ut av plan--> www.plansverige.org)

2010-05-27 @ 17:24:18
URL: http://hugatree.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj ska på stan imorgon kännde just att jag någ sta ta med mig några mackor med ost... elr har du några bra miljömattips på stan?

2010-05-27 @ 19:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0