Sänk för miljön!


Jag gillar inte kollektivtrafiken här i Göteborg. De säger att de är miljövänliga och visst, det är miljövänigare att åka buss än att ta bilen men hur miljövänligt är det när det nya kortsystemet är så komplicerat att man förfasas över varje busstur man ska ta. Och så är det dyrt. Folk tar ju bilen i stället för att det är så mycket lättare!


Bild från www.sankformiljon.blogg.se


Det hade varit väldigt mycket bättre för miljön om all kollektivtrafik blev gratis, eller i alla fall billigare. Jag orkar inte ta itu med kollektivtrafiken i Göteborg men några som tycker att motsvarande system i Stockholm är lika dåligt har skapat en blogg med målet att all Stockholms kollektivtrafik ska bli gratis. En braig sida som du hittar här! :D


Hug a tree// Fluff

Kommentarer
Postat av: Lovisa ♥

HAHA!!

Det är Lovisa, Beas lillasyrra. Jag kollar runt lite här i bloggtrafik, och så hittade jag dig! ;D

Fett niceee♥

2010-04-11 @ 15:05:45
URL: http://lowys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0