Jag har flyttat...

till en etta i mitten av miljöhysterin, utsikt mot framtiden och med inbyggd global uppvärmning!

Nej, men nu har fågeln lämnat boet! The fishmoes has landed!
 
De allra flest som läser detta har antagligen följt min gamla blogg, men för er nya läsare (som är superdupervälkommna!) kanske jag ska berätta lite vad jag brukar skriva om. Man hör kanske på namnet att jag gillar naturen.. eller, egentligen inte. Jag hatar att tälta, blir sjukt äcklad av vissa kryp i vissa situationer, är i usel fysisk form och kan knappt gå en promenad utan att få ont i fötterna och suger rent allmänt på att leva vildmarkliv"/
Däremot tycker jag att det är jätteviktigt att alla små äckliga kryp ska få finnas kvar och kunna dyka upp när man minst anar det, jag vill ha en fin skog att tälta i och vackra vandringleder där jag kan slita ut mina fötter. Jag vill ha kvar de arktiska isarna och regnskogen, mangroweträsken, aralsjön, diverse floder, isbjörnar, grodorna, fåglarna, fiskarna och jorden "som den ska vara". Men man måste baka kakan för att kunna äta den(huh? Nytt ordspråk?). Vad jag menar är att jag, och du, och alla andra måste tänka över hur vi lever för att kunna ha kvar allt detta. Jag skriver om vad våra handlingar får för konsekvenser och hur vi kan göra för att "handla rätt"(vilket nog många har upptäckt är sjukt svårt) som i de flesta fall är att inte handla alls (alltså inte överkonsumera):P

Hoppas du gillar min blogg och ställ gärna frågor och låt mig höra din åsikt om bloggen(som man ännu inte riktigt kan ha en åsikt om^^). Jag vet att designen är tråkig som skrutt men den ska snart fixas :D

Hug a tree/Fluff




Kommentarer
Postat av: Daniela (L)

Din blogg kommer jag följa med stort intresse sofia!

Kram Daniela :)<3

2010-04-09 @ 20:10:25
URL: http://thisdaniela.blogspot.com
Postat av: Beatrice ♥ MJ, Foto & Teckningar

FEETT NICE! I love you!

I love nature!

I love... everything!



Jag är kanske med i Talang på tv4 ikväll - CHECK IT OUT! :D

2010-04-09 @ 20:16:24
URL: http://almhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0