Fågeln Lurvas

Vandrade in på wwf's hemsida för att hitt något bra sätt att klimatkompensera för min resa. IMORGON ÅKER JAG TILL TYSKLAND OCH POLEN :O Jag + 49 andra 9or i min stad får åka på en resa med tema holocaust (förintelsen) vi ska besöka Berlin och koncentrationslägrerna Auschwitz och Birkenau. Ska försöka skriva något om mina upplevelser under min resa så titta gärna in på typ Tisdag eller Onsdag så kanske jag har varit med om något spännande.

Hur som helst... Jag vandrade in på wwf's hemsida för att hitta något braig sätt att kompensera för denna resa, typ köpa en utsläpprätt eller något och vad är det mitt högra öga skådar! Om inte världens coolaste bild på en lurvig fågel i ett träd! FETT COOLT! Eller det ser ju ut som den har päls i alla fall, men antagligen är det bara pälsiga fjädrar xD
WWF har precis sammanställt en rapport där alla de 123 arter som man hittat i Borneos regnskog de senaste 3 åren presenteras. Klicka här om du vill/orkar läsa den xD
Man hittar ständigt nya arter i regnskogen, varför ska det vara så att vi hugger ner 37 fotbollsplaner regnskog varje minut?! :( Humans suck!

Hug a tree// Fluff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0